Українські пізнавальні сайти для дітей дошкільного віку та
їх батьків

 

  1. Найбільша освітня платформа для дошкільників www.learning.ua/
  2. Вчи.юа – онлайн-платформа, де діти старшого дошкільного віку та учні початкових класів вивчають математику в інтерактивній формі - hvchy.com.ua/
  3. РОЗУМНИКИ. Педагогічні ігри – захоплюючі навчальні програми - rozumniki.info/
  4. «Весела абетка» - http://abetka.ukrlife.org/ - українські абетки, казки, читанки, скоромовки, загадки, прислів’я.
  5. Авторський блог – http://natalyagurkina.ucoz.ua -  Наталя Гуркіна – казки, загадки, вірші для дітей.
  6. «Левко» - http://levko.info - дитячий сайт, що пропонує багатий вибір дитячих ігор, лічилок, загадок, віршів, казок, аудіо та відео матеріалів, а також тут можна знайти поради до різноманітних саморобок, розмальовки, найпростіші кулінарні рецепти для малечі, матеріали для дитячих свят.
  7. «Соняшник» – http://sonyashnik.com - розваги для дітей: книжки, аудіо, відео, ігри.
  8. Авторський блог – http://www.zrobysama.com.ua/ - блог про речі, які можна зробити власноруч: листівки, альбоми, скрапбукінги, декор, вишивки.
  9. Maluk.in.ua – http://maluk.in.ua/ - сайт для малят та батьків: розвиваючі ігри, творчість.
  10.  «Казкар» - http://kazkar.info/ - зібрання найкращих казок з усього світу: англійські, німецькі, французькі, індійські та наші рідні українські казки. Не забули і про великих казкарів: Шарль Перро, брати Гримм, Олександр Пушкін, Леся Українка.
  11. «Дерево казок» - http://derevo-kazok.com.ua/ - на ресурсі зібрано безліч казок українських та зарубіжних авторів. Твори можна слухати онлайн, читати та навіть дивитися відео.
  12. «Нашим діткам» - http://www.nosiki.cv.ua/ - матеріали для раннього розвитку дітей, музичні альбоми дитячих гуртів та виконавців, «мінуси», ноти, музичні сценарії до дитячих свят та ранків, матеріали для розвитку творчих здібностей, кліпи з мультиків (пісеньки), багато книжок, журналів для дітей, казки від сучасних авторів, загадки та віршики на будь-які теми (також англійською).
  13. Дитячий портал «Пустунчик» - https://pustunchik.ua/ - фоно- та відеотека українською мовою. Завдання у вигляді вікторин та тестів.
  14. Музичний сайт для дітей «Музична абетка» - http://muzabetka.com.ua - збірка музичних треків, нотна грамота, музичний словник, методичні рекомендації із музичного виховання, музичні ігри.
  15. Сайт «Baby-sos» «Аудіокнижки українською» - http://baby-sos.com - сайт допоможе Вам і вашим дітям пірнути у світ краси, гри, казки, музики, малювання, фантазії та творчості.
  16. «Країна міркувань» - http://www.child-thinking.com.ua - на сайті розміщено завдання, які розвивають просторове мислення, увагу, пам'ять та логіку.
  17. Український логопедичний сайт Logopedia.com.ua – http://www.logopedia.com.ua/ - сайт для батьків та вихователів, які дбають про мовленнєвий розвиток дитини: поради, ігри, вправи.
  18. Канал «Освіта дитини ХХІ століття» - https://www.youtube.com/channel/UCYEA0vxmjI8FynI4QRqf64g - канал YouTube мультфільмів, розвивальних відео та пісень для дітей різного віку.
  19. Розвивальні мультфільми українською мовою - https://www.youtube.com/watch?v=lCi1uJ7bBSQ
  20. Науково-популярний журнал «Пізнавайка» - http://www.poznavayka.org/uk/-  сайт присвячений самим різним наукам: хімія, математика, астрономія, зоологія. Є дещо з нетрадиційної науки: уфологія, гіпноз, наукові гіпотези.
  21. «Мамине сонечко» - http://www.mamynesonechko.in.ua/ - сайт-зібрання порад та прикладів організації дозвілля дітей: розваги, навчання, рукоділля.
  22.  «Абеткаland» - http://abetkaland.in.ua/ - структурований сайт із матеріалами по дошкільній освіті: планування, методика, заняття, сюжетно-рольові ігри, гуртки та сценарії ДНЗ.
  23. «Розвиток дитини» - https://childdevelop.com.ua/ - підбірка матеріалів для відповідальних батьків та вихователів: виховання та психологія дитини, дошкільне виховання освіти, підготовка до школи, розваги, дипломи, нагороди тощо.
  24. 900 презентацій для дошкільників http://900igr.net/ - збірка презентацій: колір, форма, їжа, живий та неживий світ, людина, країни тощо.

Пам'ятка батькам дитини дошкільного віку

Виховуємо у дошкольника свідоме ставлення до себе

  • Привчаємо тдитину уважно ставитися до себе, виявляти інтерес до своїх особливостей, станів, якостей, поведінки, результатів праці тощо.
  • Вправляємо в умінні спостерігати за собою в різних життєвих ситуаціях, порівнювати різні враження про себе, радіти більшості з них.
  • Надаємо перевагу запитальній формі звернень до дитини: "А ти як вважаеш?", "Якої ти думки про це?", "Ти зі мною згоден?", "Чому так?", "Чому ні?" тощо.
  • З розумінням ставимось до намагань малюка з'ясувати в дорослого, чому слід виконувати те чи інше завдання, яка з цього користь для нього самого та інших людей.
  • Культивуємо самостійну поведінку: прийняття власного рішення, відповідальність за його наслідки, об'єктивну оцінку результатів своєї праці, якостей, вчинків, надання комуь-чомусь переваг та відмова від них.
  • Надаємо часом дошкільникові можливість самому обирати вид діяльності, складність варіанта та спосіб виконання, манеру оформлення кінцевого продукта.
  • Привчаємо виробляти прогностичне та ретроспективне самооцінне судження, сприяємо формуванню позитивного образу - Я, підтримуємо віру дитини в себе, висловлюємо довіру до її можливостей та намірів.
  • Заохочуємо робити припущення, обгрунтовувати та висловлювати власну думку.
  • Завжди відповідаємо на запитання дитини, не уникаємо складних, незручних для себе.
  • Надаємо вихованцю можливість усамітнитися, засередитися на своїх думках і переживаннях, поважаємо його прагнення розпорядитися собою на власний розсуд.

Плекаємо мовлену особистість

  • Дбаємо про розвиток мовленої особистості, намагаємося не уподібнювати зайняття з мови урокам.
  • Ставимося до слова не лише як до інструмента відтворення почутої від дорослого мови, а як до дійства розкриття свого внутрішнього світу, свого ставлення до людей, що навколо та самої себе.
  • Пам'ятаємо: слово - категорія індивідуальна, різні характеристики мовленнєвої діяльності притаманні дівчаткам та хлопчикам, "жвавчикам" та "млявчикам", розкутим та сором'язливим малюкам.
  • Диференціюємо поняття "мова" та "мовлення"; надаємо приоритет мовленнєвому розвитку дошкільнят, навчаємо їх висловлюватися, передавати словом різноманітні життєві враження.
  • Намагаємося не вказувати щоразу дитині на мовленнєві недоліки та вади, повсякчас виправляти недоречності або помилки: мова - не самоціль, а важливий засіб спілкування.
  • Не орієнтуємося на активний словник як на основний показник мовленнєвого розвтику дошкольника. Пасивний словник може лишитися неоціненним, тоді як саме він є важливим показником особистісного ставлення вихованця.
  • Розвиваємо мовленнєву особистість у широкому життєвому контексті.
  • Не центруємося на проблемі "навчити читати", бо ж навченний не означає "розумніший" чи "щасливіший" за інших. Якщо дитина схильна до читання - вчимо її цього та радіємо разом з нею; не хоче - терпляче чекаємо, заохочуємо, запрошуємо, не вдаємося до примусу. Головне - розуміти, що навчаються читати усі, а от чи полюбить дитина читати, чи зможе винисти для себе щось корисне з примусового читання?

Сприяємо фізичному зростанню дошкільника

  • Пов'язуємо фізичне не лише з розвитком м'язів, а й з предметно-практичною діяльністю дитини.
  • Спокійно розглядаємо разом з дитиною людьське тіло, повідомляємо елементарну інформацію про призначення різних його частин, органів.
  • Говоримо дитині правду (адаптовану для віку) про зародження нового життя, призначення статєвих органів, про взаємини чоловіка та жінки, навчаємо диференціювати статєву належність людини.
  • Навчаємо малюка орієнтуватись в основних ознаках здоров'я та хвороби, самостійно виявляти їх, повідомляти дорослому про нездужання та неблагополуччя.
  • Вчимо орієнтуватися в безпечному-небезпечному, корисному-шкідливому, для життя і здоров'я; обігруємо непрості життєві ситуації, пропонуємо дитині апробувати елементарні способи виходу з них.
  • Виховуємо основні фізичні якості: вправніть, витривалість, доступні вікові силу та швидкість, схильність до рухової активності.
  • Підтримуємо інтерес дитини до здорового способу життя, виробляємо в неї звички протистояти нездоровим впливам.
  • Привчаємо розуміти значення міцного здоров'я, виховуємо бажання берегти, підтримувати, доступними способами поліпшувати його.

Громадянське виховання

Обов'язок - громадянська необхідність відповідати за свої дії, вчинки. Видатний німецький мислитель Г. Гегель відокремив чотири різновиди обов'язків:

  • Обов'язок перед самим собою;
  • Перед сім'єю;
  • Перед державою;
  • Перед іншими людьми.

Які  ж обов'язки мають діти, чи взаємопов'язані права та обов'язки? От на що пропонував звернути увагу видатний педагог В. Сухомлинський:

Десять НЕ МОЖНА Сухомлинського:

  • не можна байдикувати, коли всі працюють;
  • не можна сміятися над старістю;
  • не можна вступати в суперечки з дорослими;
  • не можна виявляти невдоволення через те, що в тебе немає якоїсь речі;
  • не можна допускати, щоб мати давала тобі те, що вона не може дати собі;
  • не можна робити те, що засуджують старші;
  • не можна залишати літню людину самотньою, якщо в неї немає нікого, крім тебе;
  • не можна збиратися в дорогу, не спитавши дозволу дорослих;
  • не можна сидіти обідати, не запросивши старшого;
  • не можна чекати, доки з тобой привітається старший, ти повинен привітатися першим