Українські пізнавальні сайти для дітей дошкільного віку та
їх батьків
-
Найбільша освітня платформа для дошкільників www.learning.ua/
-
Вчи.юа – онлайн-платформа, де діти старшого дошкільного віку та учні початкових класів вивчають математику в інтерактивній формі - hvchy.com.ua/
-
РОЗУМНИКИ. Педагогічні ігри – захоплюючі навчальні програми - rozumniki.info/
-
«Весела абетка» - http://abetka.ukrlife.org/ - українські абетки, казки, читанки, скоромовки, загадки, прислів’я.
-
Авторський блог – http://natalyagurkina.ucoz.ua - Наталя Гуркіна – казки, загадки, вірші для дітей.
-
«Левко» - http://levko.info - дитячий сайт, що пропонує багатий вибір дитячих ігор, лічилок, загадок,
віршів, казок, аудіо та відео матеріалів, а також тут можна знайти поради до різноманітних саморобок, розмальовки, найпростіші кулінарні рецепти для малечі, матеріали для дитячих свят.
-
«Соняшник» – http://sonyashnik.com - розваги для дітей: книжки, аудіо, відео, ігри.
-
Авторський блог – http://www.zrobysama.com.ua/ - блог про речі, які можна зробити
власноруч: листівки, альбоми, скрапбукінги, декор, вишивки.
-
Maluk.in.ua – http://maluk.in.ua/ - сайт для малят та батьків: розвиваючі ігри, творчість.
- «Казкар» - http://kazkar.info/ - зібрання найкращих казок з усього світу: англійські, німецькі, французькі, індійські та наші рідні українські казки. Не забули і про великих казкарів:
Шарль Перро, брати Гримм, Олександр Пушкін, Леся Українка.
-
«Дерево казок» - http://derevo-kazok.com.ua/ - на ресурсі зібрано безліч казок
українських та зарубіжних авторів. Твори можна слухати онлайн, читати та навіть дивитися відео.
-
«Нашим діткам» - http://www.nosiki.cv.ua/ - матеріали для раннього розвитку дітей, музичні альбоми дитячих гуртів та виконавців, «мінуси», ноти, музичні сценарії до дитячих свят та ранків, матеріали для розвитку творчих
здібностей, кліпи з мультиків (пісеньки), багато книжок, журналів для дітей, казки від сучасних авторів, загадки та віршики на будь-які теми (також англійською).
-
Дитячий портал «Пустунчик» - https://pustunchik.ua/ - фоно- та відеотека українською мовою. Завдання у вигляді вікторин та тестів.
-
Музичний сайт для дітей «Музична абетка» - http://muzabetka.com.ua - збірка музичних треків, нотна грамота, музичний словник, методичні рекомендації із музичного виховання, музичні ігри.
-
Сайт «Baby-sos» «Аудіокнижки українською» - http://baby-sos.com - сайт допоможе Вам і вашим дітям пірнути у світ краси, гри, казки, музики,
малювання, фантазії та творчості.
-
«Країна міркувань» - http://www.child-thinking.com.ua - на сайті розміщено завдання, які розвивають просторове мислення, увагу, пам'ять та логіку.
-
Український логопедичний сайт Logopedia.com.ua – http://www.logopedia.com.ua/ - сайт для батьків та вихователів, які дбають про мовленнєвий розвиток дитини: поради, ігри, вправи.
-
Канал «Освіта дитини ХХІ століття» - https://www.youtube.com/channel/UCYEA0vxmjI8FynI4QRqf64g - канал YouTube мультфільмів, розвивальних відео та пісень для дітей різного віку.
-
Розвивальні мультфільми українською мовою - https://www.youtube.com/watch?v=lCi1uJ7bBSQ
-
Науково-популярний журнал «Пізнавайка» - http://www.poznavayka.org/uk/- сайт присвячений самим різним наукам: хімія, математика, астрономія, зоологія. Є дещо з нетрадиційної науки: уфологія,
гіпноз, наукові гіпотези.
-
«Мамине сонечко» - http://www.mamynesonechko.in.ua/ - сайт-зібрання порад та прикладів організації дозвілля дітей: розваги, навчання, рукоділля.
- «Абеткаland» - http://abetkaland.in.ua/ - структурований сайт із матеріалами по дошкільній освіті: планування, методика,
заняття, сюжетно-рольові ігри, гуртки та сценарії ДНЗ.
-
«Розвиток дитини» - https://childdevelop.com.ua/ - підбірка матеріалів для відповідальних батьків та вихователів: виховання та психологія дитини, дошкільне виховання
освіти, підготовка до школи, розваги, дипломи, нагороди тощо.
-
900 презентацій для дошкільників http://900igr.net/ - збірка презентацій:
колір, форма, їжа, живий та неживий світ, людина, країни тощо.
Пам'ятка
батькам дитини дошкільного віку
Виховуємо у
дошкольника свідоме ставлення до себе
-
Привчаємо тдитину
уважно ставитися до себе, виявляти інтерес до своїх особливостей, станів, якостей, поведінки, результатів праці тощо.
-
Вправляємо в
умінні спостерігати за собою в різних життєвих ситуаціях, порівнювати різні враження про себе, радіти більшості з них.
-
Надаємо перевагу
запитальній формі звернень до дитини: "А ти як вважаеш?", "Якої ти думки про це?", "Ти зі мною згоден?", "Чому так?", "Чому ні?" тощо.
-
З розумінням
ставимось до намагань малюка з'ясувати в дорослого, чому слід виконувати те чи інше завдання, яка з цього користь для нього самого та інших людей.
-
Культивуємо
самостійну поведінку: прийняття власного рішення, відповідальність за його наслідки, об'єктивну оцінку результатів своєї праці, якостей, вчинків, надання комуь-чомусь переваг та відмова від
них.
-
Надаємо часом
дошкільникові можливість самому обирати вид діяльності, складність варіанта та спосіб виконання, манеру оформлення кінцевого продукта.
-
Привчаємо
виробляти прогностичне та ретроспективне самооцінне судження, сприяємо формуванню позитивного образу - Я, підтримуємо віру дитини в себе, висловлюємо довіру до її можливостей та
намірів.
-
Заохочуємо робити
припущення, обгрунтовувати та висловлювати власну думку.
-
Завжди
відповідаємо на запитання дитини, не уникаємо складних, незручних для себе.
-
Надаємо вихованцю
можливість усамітнитися, засередитися на своїх думках і переживаннях, поважаємо його прагнення розпорядитися собою на власний розсуд.
Плекаємо мовлену
особистість
-
Дбаємо про
розвиток мовленої особистості, намагаємося не уподібнювати зайняття з мови урокам.
-
Ставимося до
слова не лише як до інструмента відтворення почутої від дорослого мови, а як до дійства розкриття свого внутрішнього світу, свого ставлення до людей, що навколо та самої себе.
-
Пам'ятаємо: слово
- категорія індивідуальна, різні характеристики мовленнєвої діяльності притаманні дівчаткам та хлопчикам, "жвавчикам" та "млявчикам", розкутим та сором'язливим малюкам.
-
Диференціюємо
поняття "мова" та "мовлення"; надаємо приоритет мовленнєвому розвитку дошкільнят, навчаємо їх висловлюватися, передавати словом різноманітні життєві враження.
-
Намагаємося не
вказувати щоразу дитині на мовленнєві недоліки та вади, повсякчас виправляти недоречності або помилки: мова - не самоціль, а важливий засіб спілкування.
-
Не орієнтуємося
на активний словник як на основний показник мовленнєвого розвтику дошкольника. Пасивний словник може лишитися неоціненним, тоді як саме він є важливим показником особистісного ставлення
вихованця.
-
Розвиваємо
мовленнєву особистість у широкому життєвому контексті.
-
Не центруємося на
проблемі "навчити читати", бо ж навченний не означає "розумніший" чи "щасливіший" за інших. Якщо дитина схильна до читання - вчимо її цього та радіємо разом з нею; не хоче - терпляче чекаємо,
заохочуємо, запрошуємо, не вдаємося до примусу. Головне - розуміти, що навчаються читати усі, а от чи полюбить дитина читати, чи зможе винисти для себе щось корисне з примусового
читання?
Сприяємо
фізичному зростанню дошкільника
-
Пов'язуємо
фізичне не лише з розвитком м'язів, а й з предметно-практичною діяльністю дитини.
-
Спокійно
розглядаємо разом з дитиною людьське тіло, повідомляємо елементарну інформацію про призначення різних його частин, органів.
-
Говоримо дитині
правду (адаптовану для віку) про зародження нового життя, призначення статєвих органів, про взаємини чоловіка та жінки, навчаємо диференціювати статєву належність людини.
-
Навчаємо малюка
орієнтуватись в основних ознаках здоров'я та хвороби, самостійно виявляти їх, повідомляти дорослому про нездужання та неблагополуччя.
-
Вчимо
орієнтуватися в безпечному-небезпечному, корисному-шкідливому, для життя і здоров'я; обігруємо непрості життєві ситуації, пропонуємо дитині апробувати елементарні способи виходу з них.
-
Виховуємо основні
фізичні якості: вправніть, витривалість, доступні вікові силу та швидкість, схильність до рухової активності.
-
Підтримуємо
інтерес дитини до здорового способу життя, виробляємо в неї звички протистояти нездоровим впливам.
-
Привчаємо
розуміти значення міцного здоров'я, виховуємо бажання берегти, підтримувати, доступними способами поліпшувати його.
Громадянське
виховання
Обов'язок -
громадянська необхідність відповідати за свої дії, вчинки. Видатний німецький мислитель Г. Гегель відокремив чотири різновиди обов'язків:
-
Обов'язок перед
самим собою;
-
Перед
сім'єю;
-
Перед
державою;
-
Перед іншими
людьми.
Які
ж обов'язки
мають діти, чи взаємопов'язані права та обов'язки? От на що пропонував звернути увагу видатний педагог В. Сухомлинський:
Десять
НЕ МОЖНА Сухомлинського:
-
не можна
байдикувати, коли всі працюють;
-
не можна сміятися
над старістю;
-
не можна вступати
в суперечки з дорослими;
-
не можна виявляти
невдоволення через те, що в тебе немає якоїсь речі;
-
не можна
допускати, щоб мати давала тобі те, що вона не може дати собі;
-
не можна робити
те, що засуджують старші;
-
не можна залишати
літню людину самотньою, якщо в неї немає нікого, крім тебе;
-
не можна
збиратися в дорогу, не спитавши дозволу дорослих;
-
не можна сидіти
обідати, не запросивши старшого;
-
не можна чекати,
доки з тобой привітається старший, ти повинен привітатися першим